06 70 427 3008 1054 / Budapest, Honvéd utca 8. info@gyuruguru.hu

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján gyuruguru.hu domainen történő jogviszonyokra terjed ki.

Szolgáltató adatai:
A szolgáltatók neve, székhelye, cégjegyzékszáma és adószáma:

WedCafé Kft.
8445 Csehbánya, Újtelep út 41.

23703065-2-19
19 09 523979

Nemesfém-hitelesítő Hatóság engedélyszáma: PR7760

Tárhely szolgáltató adatai:
Neve: Rackforest Kft.
Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em. 3008.
Telefon: +36 70 398 1166 / +36 70 362 4785
E-mail: info@rackforest.hu

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@gyuruguru.hu

Telefonszáma: 06-70-427-3008
A szerződés nyelve: magyar

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1. Alapvető rendelkezések:

A jelen Szabályzat 2019. június 27. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra –gyuruguru.hu -, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek online rendelhetők meg. A webáruházban történő vendégként vagy regisztrálást követően lehet vásárolni. Telefonon, e-mailben nem áll módunkban rendelést felvenni.

Megvásárolható termékek köre:
karikagyűrű, eljegyzési gyűrű

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a szállítás vagy biztosítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

3. Rendelés menete

Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy regisztráció nélkül megkezdeni a vásárlást. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A mennyiség 0-ára csökkentésével törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a frissítés ikonra kattint Felhasználó. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

4. Szállítás és fizetés – Magyarországon – információk:
Webáruházunk megrendeléseit házhozszállítással teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük.

Az aktuális és érvényes szállítási díjak a weboldal információk/szállítás&fizetés oldalán találhatók.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan: Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Fizetési információk:

Előre utalás: a visszaigazoló e-mailünkben közölt számlaszámra történő utalás után kézbesítjük a terméket.
Utánvéttel postai vagy futárral történt szállítás esetén: a szállítás alkalmával utánvéttel tudja Felhasználó kifizetni a vásárlás költségét, bankkártyával is.
5. Szállítás és fizetés – külföld – információk:
Webáruházunkban lévő termékeket külföldre is szállítjuk – Európán belül. Külföldi címre történő szállítás esetében a vásárlás végösszegét kérjük kártyával kifizetni, vagy átutalni, utánvétre ebben az esetben nincs lehetőség.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
A megrendelések feldolgozása 10-től 18-óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidők: karikagyűrű raktárról ha van méret:  1-2 munkanap;  karikagyűrű raktárról ha nincs méret: 3 -4 hét, rendeléses karikagyűrű 4 -8 hét;  eljegyzési gyűrű raktárról, ha van a kért méret 1-2 munkanap,  eljegyzési gyűrű raktárról ha nincs méret: 3-4 munkanap, rendeléses eljegyzési gyűrű 2 hét, egyedi tervezésű eljegyzési gyűrű 1-3 hét. Egyéb ékszer: a raktáron lévők 1-2 munkanap, egyedi tervezés, gyártás 3-6 hét.

Külföldi megrendelés esetén a kézbesítési idő függ a futárcég által vállalt határidőtől. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

7. Elállás joga
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére, méretére szabtak.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a honlapon elérhető minimális szállítási díjat is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet ittérhető el. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve ittérhető el. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

8. Elállási jog gyakorlásának a menete:
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

9. Jótállás, szavatosság
Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igénynek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesíthető.

Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
10. Vegyes Rendelkezések
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

11. Panaszkezelés rendje
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu

Vagy területi szerveihez:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Fogyasztóvédelmi Osztály vezetője: Dr Bobál Pál,
Fogyasztói Kapcsolatok Osztály vezetője Selmeczi Zsuzsanna
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

Ügyfélszolgálat (rezsipont):
Hatósági Tanácsadó Iroda:

Személyes ügyfélszolgálat (1052 Budapest, Városház u. 7.):
Kedd: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Csütörtök: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Péntek: 10.00-12.00
telefonos ügyfélfogadás: +36-1/450-2598
Hétfőtől- Csütörtökig: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Pénteken:09.00-13.00

Fogyasztóvédelmi Rezsipont:
Személyes ügyfélszolgálat (1052 Budapest, Városház u. 7.):
Hétfő: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Szerda: 09.00-13.00; 14.00-16.00
telefonos ügyfélfogadás: +36-1/450-2592
Hétfőtől- Csütörtökig: 09.00-13.00; 14.00-16.00, Pénteken: 09.00-13.00

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja: http://www.nfh.hu/teruleti

Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

12. Szerzői jogok
Miután az gyuruguru.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az gyuruguru.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Az gyuruguru.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos az gyuruguru.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

Az gyuruguru.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

13. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a gyuruguru.hu címen.

Budapest, 2019. június 27.

garanciák

Teljeskörű örök garancia
Bármilyen gyártásból adódó problémát javítunk az ékszer élethosszáig.

Anyaghiba garancia
Ékszereink arany ötvözetből készülnek. A szigorú szakmai követelmények mellett pontosan előállított ötvöző fémek más-más arányban és összetételben vannak jelen az ékszer alapanyagában. A legnagyobb szakmai precizitás mellett is nagyon ritkán előfordulhat anyaghiba az ékszerekben. Ezeket természetesen garanciálisan javítjuk.

Elszíneződés garancia
Nemes tulajdonságainál fogva az arany kémiailag rendkívül ellenálló anyag, ezzel szemben az ötvöző anyagok bizonyos vegyszerek, gyógyszerek, környezeti tényezők hatására elszíneződhetnek. Ezeket a nem túl gyakran előforduló jelenségeket természetesen garanciálisan javítjuk.

Allergia garancia
A legtöbb allergiát fémötvözeteknél a nikkel jelenléte okozza. Ékszereinket felár ellenében nikkel mentes változatban is el tudjuk készíteni. Ha tudomásod van fémallergiáról, kérlek jelezd nekünk. Amennyiben az allergia hordás közben derül ki, elkészítjük neked az ékszert allergiamentes anyagból, és neked csak a gyártási költségek különbözetét kell fizetned.

Méretezés garancia
Eljegyzési gyűrűknél
Amennyiben nem sikerült eltalálnod kedvesed gyűrűméretét, ne aggódj minden esetben benne van az árban egy utólagos méretezés, melyet időkorlát nélkül igénybe tudtok venni. Ha változik az ujjméreted az évek során az eljegyzési gyűrűket kedvező áron tudjuk a továbbiakban méretezni. (Várandósság alatti méretváltozást kérlek ne vedd figyelembe, ilyenkor nagyot változik az ujj is, de utána rendszerint visszaáll az eredeti méretre.) Karikagyűrűknél
Karikagyűrűk esetében a méretet a legnagyobb figyelemmel állapítjuk (mérjük) meg üzletünkben, így ez az előzetes méretvétel garantálja az elkészült gyűrűk tökéletes méretét. A karikagyűrűk méretezése emiatt nem minősül garanciális hibának. Ha változik az ujjméreted az évek során, a karikagyűrűket kedvezményes áron tudjuk méretezni. Amennyiben a karikagyűrű adottságaiból adódóan a méretezés nem lehetséges, (körbe mintás vagy körbe köves) az ékszert újra tudjuk gyártani, melynek költségeit méltányos áron vállaljuk.. (Várandósság alatti méretváltozást kérlek ne vedd figyelembe, ilyenkor nagyot változik az ujj, de utána rendszerint visszaáll az eredeti méretre.)

Tisztítás és felújítás garancia
Mivel az ékszerek puha nemesfémből készülnek, ezért meglepően kevés dolog elég ahhoz, hogy megkarcoljuk őket. Éppen ezért érdemes levenni sportoláshoz, házimunkához és minden olyan tevékenységhez, ahol nagyobb fizikai sérüléseknek lehet kitéve. Ezzel együtt, bármennyire is vigyázunk rá, idővel mindenképpen karcos lesz, ezért is vállaljuk a korlátlan ideig tartó tisztítási és felújítási garanciát ékszereinkre.

Tisztítás és felújítás
A nálunk vásárolt ékszereket évente többször is visszahozhatjátok ultrahangos tisztításra, amit díjmentesen azonnal elvégzünk, így meg is várhatjátok.  A garanciális felújításra évente egyszer kell hozzánk visszahozni a nálunk vásárolt ékszereket, amit 4-5 munkanap alatt végzünk el. A felújítás alkalmával ötvöseink az ékszerek felületét átpolírozzák, így a karcok, kopások eltávolításra kerülnek. Természetesen ez a munkafolyamat minimális anyagvesztéssel járhat. Továbbá fontos tudni, hogy egyes karikagyűrű modellek géppel készült felületkezeléssel rendelkeznek, melyek felújítása is kézi munkával történik, ezért az ékszer felülete felújítás után minimálisan eltérhet az eredetitől.
A tisztítás és felújítás szolgáltatásunk személyesen érhető el díjmentesen. 

Ékszerfoglalat garancia
A drágaköveink felelős forrásból származnak, melyeket szakembereink foglalnak ékszereinkbe, ezért biztonságosan és megfelelő módon vannak rögzítve. Éppen ezért ékszereink foglalatára korlátlan ideig tartó garanciát vállalunk. Fontos tudni, hogy magától nem esnek ki a kövek, csak ha külső behatás (ütés) éri az ékszert. Ha ilyen történik, megvizsgáljuk, meglazult-e a foglalat, illetve, ha kiesett a kő, pótoljuk. A kőpótlási garancia érvényesítése kétféleképpen történhet:
*2,5 mm átmérő alatti kövek pótlását vizsgálat nélkül megtesszük, mivel nagyon ritkán fordul elő nálunk kő kiesés. Ha ez többször előfordul, természetesen megvizsgáljuk az ékszert.
*2,5 mm feletti kőméretnél megvizsgáljuk a foglalatot, hordás körülményeit, fizikai behatásokat, esetleges nem rendeltetésszerű használatot és szakértői vélemény után díjmentesen vagy méltányos áron pótoljuk.
A kőpótlási garancia alapfeltétele az évenként egyszeri felújítási garancia érvényesítése.

Igen garancia
Amennyiben az eljegyzés meghiúsul, a vásárlástól számítva 14 napon belül visszahozhatod az eljegyzési gyűrűt és mi teljes áron visszavásároljuk.
Egyéb ékszerekre nem használható az igen garancia, más esetekben a csere vagy a visszavásárlási garancia az irányadó.

Csere garancia (Eljegyzési gyűrű)

Azokban az esetekben, ha az ajándékozott tetszését nem nyeri el az ékszer, nagyvonalú lehetőséget biztosítunk arra, hogy a hibátlan állapotú és nem hordott ékszert, vásárlási értékén egy másik ékszerbe beszámítsuk, így lehetőséged van egy új ékszert választani.

 Visszavásárlási garancia

Eljegyzési gyűrű:

Amennyiben az eljegyzési gyűrűt 14 nap után hozod vissza hozzánk, az ékszert egyedi ár alapján visszavásároljuk. A visszavásárlásra időpont egyeztetés után van lehetőség.

Karikagyűrűk:

A karikagyűrűket kifejezetten a vásárlóink kérésére készítjük el, ezért a visszavásárlásra csakis az aktuális piaci árfolyam szerinti törtarany áron van lehetőség, hiszen ezeket az ékszereket a továbbiakban mi is már csak ilyen módon tudjuk használni.

Egyéb ékszerek:

Ebben az esetben levásárolható az ékszer értéke bármilyen más ékszerre, vagy ha nem szeretnéd, vásárlási utalványt tudunk adni az ékszer helyett.

SZAVATOSSÁG, elállás és csere

 

I. A vásárlástól való elállás és csere

 

1. ELÁLLÁS
Az online ékszerekre teljeskörű, 14 napos csere- és visszavásárlási garanciát vállalunk, ez alól kivételt képeznek a méretre vagy egyedileg készített karikagyűrűk és egyedi kérésre készített eljegyzési gyűrűk.

A csomagküldéssel rendelt ékszer megvásárlásától, a kézbesítést követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz,  14 napon belül eredeti csomagolásában, a számla és a kitöltött elállási nyilatkozattal küldd vissza. Szándékodat kérjük jelezd az info@gyuruguru.hu e-mail címen. Örülnénk, ha megírnád nekünk, hogy miért döntöttél a visszaküldés mellett.

A visszaküldendő ékszereket csak postai úton tudjuk fogadni, személyes visszavételre nincs lehetőség.

A csomagot ajánlott küldeményként vagy csomagként add fel, mert utánvétes küldeményeket nem áll módunkban átvenni. Amennyiben nem ajánlott küldeményként postázod vissza az ékszert és az nem, vagy hiányosan érkezik meg címünkre, a garancia érvényét veszti.

A visszaküldéssel kapcsolatos csomagolási- és szállítási költségek téged terhelnek.

A visszaküldött, számlán szereplő áru értékét előzetes adategyeztetés átutalással fizetjük vissza az ékszer átvételét követő 15 napon belül.

2. HIBÁS TELJESÍTÉS
Ha véletlenül nem a megrendelt ékszert küldenénk ki vagy az ékszer átvételkor sérült állapotban van, a termék árát és a szállítási költséget is visszafizetjük 15 napon belül. A termék visszaküldését az I. pontban leírtak szerint, ajánlott küldeményként, vagy csomagként add fel és ezt a szándékodat előzetesen e-mailben jelezd nekünk. 

A szállítási költség megtérítéséhez a postai feladóvevényt fotózd le és emailben továbbítsd nekünk. A visszaküldési díj megtérítése csak a mi hibánkból adódó téves teljesítés, vagy sérült termék esetén érvényes. A vásárlástól való elállás, vagy nem sérült/tévesen kiküldött termék cseréje esetén a szállítási költségeket megtéríteni nem tudjuk.

A garancia nem vonatkozik az ékszer nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra (pl. karcolások, eldeformálódás, törés, szakadás). Továbbá elveszíti a garanciáját az az ékszer, melyen a kézhezvételhez képest bármilyen átalakítást, változtatást (méret igazítás, kőcsere, javítás stb.) végzel, vagy harmadik fél által végeztetsz.

 

II. Szavatosság

A 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet értelmében termékeinkre a termék kézhezvételétől számított 2 éves szavatossági idő vonatkozik. Szavatossággal az eladó azért vállal felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni. Minőségi kifogás esetén lehetőség van a termék garanciális javíttatására, vagy ha ez nem megvalósítható, cseréjére, illetve árengedmény kérésére, vagy a szerződéstől való elállásra (vételár visszatérítésére).  Jelentéktelen meghibásodás esetén az elállásnak helye nincs.

Az 1999/44/EK irányelv által valamennyi Európai Uniós tagállam számára előírt minimumszabály szerint fogyasztói szerződések esetében a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében tehát a szavatosság esetében az első hat hónapban jelentkező hiba miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. A 6 hónap leteltét követően jelentkező hiba esetén már a fogyasztó kötelessége lesz bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt.

NEM RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATBÓL ADÓDÓ HIBÁK, MELYEK KIZÁRJÁK A SZAVATOSSÁGI JOG GYAKORLÁSÁT:
-Vegyi anyaggal való érintkezésből adódó elszíneződés, károsodás
-Ütésből adódó eldeformálódás, törés, kőkiesés, kősérülés
-Az ékszer feszegetése miatt bekövetkezett szakadás, törés, deformálódás
-Helytelen tárolásból, helytelen kezelésből, rongálásból következő sérülések
-Bármilyen nem rendeltetésszerű használatból adódó egyéb sérülés
-Továbbá nem vonatkozik a szavatosság az ékszerek normális viselés mellett is keletkező karcolódására, kopására, kövek sérülésére

EGYÉB KÖRÜLMÉNYEK, MELYEK ESETÉN NEM ÉRVÉNYESÍTHETŐ A SZAVATOSSÁGI JOG:
-Ha az ékszeren a vásárlást követően külső beavatkozás történt (pl. ékszerész, vagy a vásárló által végzett változtatás)
-Az ékszer elvesztése
-Az ékszer viselése által okozott egészségügyi mellékhatások, pl. allergiás reakciók
-A külső hatások miatt szükségszerű méret-változtatás (hízás, fogyás stb.)
-Vis major természeti csapás miatt keletkezett sérülések, megsemmisülés

MEDDIG LEHET ÉRVÉNYESÍTENI A SZAVATOSSÁGI JOGOT?
A jogszabály előírja, hogy az együttműködési kötelezettség alapján a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül közölni kell az eladóval a kifogást. Fogyasztói szerződés esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást a jogszabály szerint kellő időben közöltnek kell tekinteni. A szavatossági igényeket a teljesítéstől (a termék átvételétől) számított kétéves elévülési határidő alatt lehet érvényesíteni.

A FOGYASZTÓ KÖLTSÉGEI A MINŐSÉGI KIFOGÁSA ÉRVÉNYESÍTÉSE SORÁN?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költség az eladót terheli. A vásárlónak a visszapostázás költségét meg kell előlegeznie, de amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, az eladó köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket.

A SZAVATOSSÁGI JOG ÉRVÉNYESÍTÉSÉNEK PONTOS MENETE
Kérjük egy emailben írd meg nekünk igényedet, a hiba leírásával együtt.  Az eredeti számlával, ajánlott küldeményként postázd vissza címünkre az ékszert. Az eredeti számla elengedhetetlen, ennek hiányában a szavatossági jogot érvényesíteni nem lehet. (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 2§: Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.) A postai feladás során a kitöltött, posta által lepecsételt, ragszámmal ellátott feladóvevényt fényképezd le, és küldd el részünkre e-mailben! Jogos követelés esetén a visszapostázási költséget e dokumentum alapján tudjuk megtéríteni!

Az ékszert független ékszerésszel megvizsgáltatjuk, aki megállapítja, hogy a meghibásodás minőségi hibából adódik-e, vagy pedig nem rendeltetésszerű használat okozta. A kifogásodról felvett jegyzőkönyvet és a szakvéleményt megküldjük számodra is e-mailben.
Amennyiben bebizonyosodik, hogy az ékszer minőségi hibából adódóan hibásodott meg, a vásárló élhet szavatossági jogával, és kérheti a termék cseréjét, javíttatását, a hiba mértékéhez viszonyított árengedményt, vagy indokolt esetben a vételár visszatérítését. Amennyiben a meghibásodás nem rendeltetésszerű használatból adódik, a vásárló elveszíti szavatossági jogát.

A bevizsgálás és megfelelő esetben a kártérítés átfutási ideje kb. 15 napot vesz igénybe, de előfordulhat olyan körülmény, amely befolyásolhatja ezt a határidőt. Minden esetben törekszünk a probléma ésszerű időn belül való megoldására. A szavatossági jog érvényesítése után a javított, vagy cserélt termékre a szavatossági idő újraindul a termék kézhezvételétől számítva.

49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről